Pazar, 15 Kasım 2026 15.11.2026
9°C
USD 50,28
EUR 55,60
Altın 6.281
Benzin 71,60
Dizel 95,60

2026 Yılı Memur Yemek Bedelleri Açıklandı

Hazine ve Maliye Bakanlığı, memur ve sözleşmeli personelin 2026 yılı için öğle yemeği ücretlerini belirledi. Yeni tarifeler Ocak ayında yürürlüğe girecek.

2026 Yılı Memur Yemek Bedelleri Açıklandı

Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından hazırlanan Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliği Uygulama Tebliği, Resmî Gazete’de yayımlandı. Buna göre, 15 Ocak 2026 – 14 Ocak 2027 tarihleri arasında kamu kurumlarında çalışan memurlar ve sözleşmeli personele uygulanacak 2026 öğle yemek bedelleri açıklandı.

MEMURLARIN YEMEK BEDELLERİ

Memurların günlük öğle yemeği ücretleri, ek göstergelerine göre aşağıdaki gibi belirlendi:

  • 600’e kadar: 12,86 TL
  • 1700’e kadar: 21,86 TL
  • 2800’e kadar: 27,16 TL
  • 4200’e kadar: 35,19 TL
  • 5400’e kadar: 46,86 TL
  • 5400 üzeri: 52,46 TL

SÖZLEŞMELİ PERSONEL İÇİN ÜCRETLER

Sözleşmeli personelin günlük yemek bedelleri ise aylık brüt maaşlarına göre belirlendi:

  • 34.135 TL’ye kadar: 15,65 TL
  • 57.620 TL’ye kadar: 27,16 TL
  • 79.600 TL’ye kadar: 49,28 TL
  • 79.600 TL üzeri: 62,71 TL

UYGULAMA VE DİĞER HUSUSLAR

Yeni yemek ücretleri 15 Ocak 2026’dan 14 Ocak 2027’ye kadar geçerli olacak. Yemek maliyetlerinin büyükşehirler için üçte ikisine, diğer iller için yarısına kadar olan kısmı kurum bütçelerinden karşılanacak; kalan tutar personelden tahsil edilecek. Kurumlar, hizmet şartları ve yemek maliyetlerine bağlı olarak bu tutarların üzerinde bedel belirleyebilecek.